HUVUDPARTNER - BAUHAUS

Byggvaruhuset BAUHAUS har varit en viktig del av SHL sedan 2018 då de tog klivet in som huvudpartner med målet att bland annat bidra till den viktigabredd- och ungdomsverksamhet som SHL-klubbarna står för samt nå SHL:s engagerade publik runt om i landet.

– SHL är Sveriges bästa hockeyliga med ett stort utbud av matcher där BAUHAUS både kan få exponering och aktivera sig fullt ut. Det som kanske är absolut viktigast för BAUHAUS är den breda barn och ungdomsverksamheten som vi verkligen brinner för och som klubbarna ute i landet bedriver, säger Johan Saxne marknadsdirektör på BAUHAUS.

BAUHAUS och SHL har tillsammans tagit fram och genomfört en rad aktiveringar. Bland annat Ticket Mayhem, en biljettjakt som genomförts ute i flertalet av BAUHAUS-varuhusen där det tävlats ut säsongskort. Andra aktiveringar som tagits fram är BAUIS hockeyskola som är ett tillfälle för barn att prova på att åka skridskor och spela hockey. BAUHAUS har även varit delaktiga i prisutdelningen till matchens lirare i samband med matchvärdskap samt haft en hockeyrink på plats i arenorna för publiken att visa upp sina kunskaper på. Tack vare BAUHAUS har även några lyckliga supportrar, utöver matchminnen och eventuellt tre poäng, även kunnat lämna SHL-matcher med ett badkar från BAUHAUS.

BAUHAUS har även varit ett fortsatt viktigt stöd under extra utmanande tider.

– Från BAUHAUS sida känns det extra viktigt att visa på ett långsiktigt stöd till SHL nu när många idrottsföreningar har det tufft med intäkter från både evenemang och sponsorer, avslutar Saxne..

HUVUDPARTNER - NORRLANDS GULD

STOLT HUVUDPARTNER TILL SVENSK ISHOCKEY

Till slutspelet i TV-soffan, i gemenskapen på läktaren, på sportbaren eller i omklädningsrummet efter veteranmatchen. Ja, att Norrlands Guld Alkoholfri och hockey passar utmärkt tillsammans är väl ingen nyhet. Få sporter sitter lika djupt rotade i den norrländska folksjälen. En idrott med väldigt lite utrymme för tjafs och struntprat, inte helt olikt våra öler. Och, likt elden för våra förfäder, har ishockeyn blivit en plattform för gemenskap, något att samlas kring och berätta om. En stund att vara sig själv i goda vänner lag.

Ett tillfälle för gemenskap i vinst och förlust. Oavsett om du är hemma i soffan, på en sportbar eller på plats i arenan. 

HUVUDPARTNER - SPORTBLADET

Sportbladet har varit en trogen partner till SHL och dåvarande Elitserien ända sedan början av 60-talet. Tillsammans har mängder med olika aktiviteter och initiativ genomförts inom ramen för samarbetet. Samarbetet omfattar exponering av Sportbladets varumärke i SHL-arenorna, gemensamma marknadsaktiviteter och annan relevant aktivering. Naturlig koppling är ofta en nyckel till framgångsrika samarbeten och kopplingen mellan SHL och Sportbladet är given, SHL är Sveriges mest besökta fysiska besöksmål medan Sportbladet är det mest besökta digitala besöksmålet för att konsumera idrott i Sverige.

”Vi är mycket glada för vårt samarbete med SHL. Det bygger vår produkt och ger större möjligheter framåt för att ge våra användare bra innehåll och våra annonsörer en stark och tydlig koppling till hockeyn”, säger Magnus Herbertsson, Sportchef på Aftonbladet och ansvarig för affärsområdet Sportbladet.

HUVUDPARTNER - SVENSKA SPEL

Hand i hand med idrotten

Vi är ett företag som vandrar hand i hand med idrotten. Samarbetet med Fotbollförbundet startade vi redan 1934. Vi är stolt huvudsponsor åt fotbollen, ishockeyn, skidorna, e-sporten samt Sveriges Olympiska Kommitté. Vi är också huvudsponsor åt några av landets mest folkkära ligor, SHL, Hockeyallsvenskan, Svenska Spel Damhockeyligan, OBOS Damallsvenskan och Elitettan, liksom att vi är djupt engagerade i Riksidrottsförbundets verksamhet. För oss är det en självklarhet att även stötta ungdomsidrotten i Sverige.

Tack vare kunder som anslutit sig till sponsringsprojektet Gräsroten kan vi tillsammans dela ut 40 miljoner kronor till föreningar och stötta ungdomsidrott runt om i landet. Engagemanget från vår sida handlar om att stödja allt det positiva som idrotten åstadkommer med hjälp av supportrarna.

HUVUDPARTNER OAKLEY

SHL:s vision är att 2030 vara världens bästa ishockeyupplevelse. Starka partnerskap och samarbeten ska hjälpa oss att uppfylla vår vision, och vi är oerhört stolta över att nu kunna presentera varumärket Oakley som ny Official Eyewear Partner till SHL. Tillsammans ska vi stärka upplevelsen, relationerna och utbudet till SHL-klubbarnas supporters och de fem miljoner svenskar som sympatiserar med ett lag i SHL.

Oakleys närvaro på arenan kommer att vara genomgripande. Detta inkluderar strategiska reklamvisningar på mediekuberna vid samtliga arenor, framträdande Oakley-logotyper på isen samt att de agerar som avsändare för det nya konceptet "Assist of the Week’’.

BROADCASTING PARTNER - TV4 PLAY

Njut av ishockey när den är som allra bäst - streama SHL på TV4 Play! Med TV4 Play+ Sport Total ser du alla matcher från SHL. Stötta ditt favoritlag i jakten på åtråvärda poäng. 

OFFICIELL PARTNER - AMAZON

 

OFFICIELL PARTNER - TELIA

Svenska Hockeyligan, SHL, rankas som en av världens bästa ligor i ishockey. Telia är branschexklusiv partner till SHL. Ladda upp för en explosiv säsong med flera matchdagar varje vecka fyllda med tunga klassikersammandrabbningar på isen. 

SAMARBETSPARTNER - SEB

SEB stöttar hållbart entreprenörskap – på och utanför isen

SEB är stolt supporter till SHL och arrangerar tillsammans med klubbarna lokala seminarium med fokus på jämställdhet och inkludering.

De hjälper unga hockeyspelare i början av karriären med råd kring privatekonomi. Detta för att lägga en god grund inför framtiden och ge dem de bästa förutsättningarna för att utvecklas.

Under året har SEB har även analyserat pensionsplaceringarna hos SHL och deras klubbar för att se vilken positiv och negativ effekt investeringarna har utifrån de 17 globala målen. Därefter har de kommit med råd kring hur spelarna kan placera sina pengar på ett mer hållbart sätt. Genom ökad insikt, aktiva val och genomtänkta placeringar kan hockeyn på sikt vara med och bidra till en mer hållbar värld.

Det vet SEB, en digital utbildning i privatekonomins grunder

Mångfald, inkludering och jämställdhet. De orden ligger till grund för SEBs nya satsning “Det vet SEB”, som ska hjälpa unga förstå privatekonomi. Här kan ni ta del av "Det vet SEB - en satsning för ungas ekonomi".

OFFICIELLA LEVERANTÖRER
SAMARBETSPARTNERS
Huvudpartner
Officiell Partner